søndag 16. august 2009

Hva er en protokoll?

  • En protokoll er et system av regler om den korrekte måten å handle på i formelle situasjoner.
  • En protokoll er et sett av regler for å utveksle informasjon mellom datamaskiner.
  • En protokoll er det nedskrevne referatet av en traktat eller en avtale mellom to eller flere land.
  • En protokoll er en plan for et medisinsk behandlingsregime eller et vitenskapelig eksperiment.
  • En protokoll var en bok der alt som vedgikk klassen ble skrevet ned av læreren i gamle dager.

Denne "protokollen" skal brukes til å føre oversikter over tips, oppgaver, nyttig lesestoff og annet som passer inn i undervisningen. Noen ganger kan det komme refleksjoner over ting vi har gjort på skolen her også, og da håper jeg dere er med og diskuterer. Jeg håper at den også vil fungere som en inspirasjon og idebank for sine lesere. Kommentarer på innholdet er alltid velkomne! Jeg satser på å oppdatere den 1-2 ganger i uka, men det vil naturligvis variere litt. Du vil alltid finne det nyeste innlegget øverst her, og også på forsiden av klassenettverket vårt som har omtrent samme navn.

Grunnen til at nettstedene har fått nesten samme navn er at jeg prøver å lage en helhet av fire ulike tjenester som vi kommer til å bruke ofte i løpet av året. Det er denne bloggen, en wiki og ITSL som jeg har pakket inn et Ning-nettverk. Nettverket tilbyr noen av de samme funksjonene som f.eks. Facebook, blant annet grupper, profilside og chat. Går du inn via "Ningen" har du enkel tilgang til resten derfra. Dette vil kunne lette på samarbeid og navigasjon på nettet for dere. Og så håper jeg at det blir moro! Til sammen skal vi lage en solid protokoll over deres siste år med norsk. Jeg gleder meg i hvertfall til å starte.

Foto av Duul58 på Flickr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails