mandag 11. januar 2010

Sjangervalg våren 2010

Du skal nå velge deg to sjangre som du skal spisse kompetansen din i i vår. Målet er å oppnå høyest mulig kompetanse for deg i disse to sjangerne før den siste avgjørende prøven og eksamen. Ta utgangspunkt i følgende:

Du skal velge to ulike sjangre.
Minst én av dem må være en sakprosasjanger: Du kan velge mellom artikkel - essay - kåseri - novelle - retorisk analyse - skjønnlitterær tolkning (prosa - lyrikk)

Gode spørsmål du bør stille deg:
  • Hvilke sjangre har jeg skrevet i?
  • Hvilke sjangre liker jeg?
  • Hvilke sjangre liker jeg ikke?
  • I hvilke sjangre har jeg oppnådd best resultater?
  • Hvilke sjangre åpner for skriving om temaer jeg er interessert i?
  • Hvilke sjangre er mest aktuelle for eksamensskriving?
Skriv et blogginnlegg der du redegjør for hvilke to sjangre du er mest interessert i å jobbe med i vår. Begrunn svarene skikkelig. Ta deg god tid, dette er et viktig valg!
Foto: CC-lisensiert av assbach på Flickr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails